diumenge, 12 de maig del 2013

COMPOTA de poma

Avui un clàssic, una recepta senzilla però dolça, bona i saludable com res. En principi son unes postres si les mengem fredes, però també pot servir per acompanyar un bacallà al forn, per exemple, o per farcir unes creps.
D'altra banda és un dels menjars que ens aconsellen quan no estem gaire be de la panxa, o quan la gent gran o els més petits de la casa, estan una mica desganats.

Per tres racions, necessitarem:

1 kg. de pomes
1 cullerada de sucre morè o mel 
150 ml. d'aigua
pell de llimona i si us agrada una branqueta de canyella

Som-hi.
Pelem i traiem el cor a les pomes i les tallem a trossos mitjans o grossos, a gust del consumidor. Afegim l'aigua, la pell de llimona i la canyella. Ho fem bullir a foc suau tapat durant uns 20 minuts, vigilant que al final no se'ns enganxi. 

Traiem la canyella i la pell de llimona. Colem i de moment reservem el líquid.

Triturem i ara es el moment de rectificar. Si ens ha quedat massa espès, afegim una mica del líquid, tornem a barrejar i llestos.

Quan he dit senzilla, em referia a això. Una humil recepta sense pretensions, i no hi ha més, però dolceta i bona. Ah! i econòmica : ).

Que vagi de gust i fins la propera.

20 comentaris:

  1. Quina pinta Mercè!!! M'agrada molt la tasseta. Tal i com dius, amb unes creps ha de ser un pecat! Molts petons artista!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La tasseta és d'un joc que em vaig autoregalar ya fa molts anys :). Petons, Adriana.

      Elimina
  2. A més de saludable per la panxa, és que és boníssima, la compota! A mi m'encanta, sobretot calenta, més que freda, per acompanyar carn de porc. Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, a mi de les dos maneres. El contrast de dolç-salat també queda molt bo. Una abraçada.

      Elimina
  3. Que bona!! jo amb pannacotta de vainilla em torno boja!! petonets :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ay!!! és que els dolços ens perden... Un abraçada.

      Elimina
  4. MERCÈ... no et pots imaginar com m'agrada la COMPOTA DE POMA, quasi més que la poma crua, i la veritat es que m'encés la xispa, perque tinc un parell de pomes a les que els hi haig de donar ús i avui la faré.
    GRACIES PER TOT MERCÈ, per el teu CARIÑO per la tava COMPOTA, per aquestes FOTOS tan boniques....
    PETONS :)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Conxita!!! Coneixer persones com tu és una sort. Una abraçada.

      Elimina
  5. Mercé, al meu blog tens un regalet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Caramb, no m'ho puc creure, és el primer que em donen, no sé com va això dels premis. Gràcies, Lolines.

      Elimina
  6. Deliciosa, sana y muy muy digestiva. Me encanta Mercé, qué buena te quedó!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una receta sin pretensiones, que gusta a casi todo el mundo. Besos.

      Elimina
  7. Hola!! Vaig a provar aquesta recepta.
    El sucre el poses abans de bullir també, no?

    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aixó mateix Jessica. Veig que a l'enunciat m'ho havia descuidat de posar.

      Així m'agrada que esteu en tot. ;)

      Gràcies per la visita i dolça setmana!!!

      Elimina
  8. Jo me la mengo amb iogurt natural i dues cullertes de lli mòlt. Molt saludable!!

    ResponElimina
  9. Doncs sí, Carles unes postres molt bones i amb les llavoretes de lli el fan molt saludable. Si les llavors les incorpores moltes, molt millor i així s'aprofiten totes les seves propietats.
    Gràcies per comentar i que tinguis un bon dia!!!

    ResponElimina