divendres, 14 de setembre del 2012

PA DE PANSES I NOUS amb panificadora

Per inaugurar el meu primer bloc, he triat fer un bon pa amb la inestimable col.laboració de la meva panificadora, que va entrar a casa fa uns mesos i al cap de quatre dies ja es va tornar indispensable. Estimo la meva panificadora.
  

Per fer un pa com aquest es necessita:

200 ml. d'aigua mineral.
1 cullerada d'oli d'oliva verge.
400 g. de preparat de farina d'espelta per panificadora.
12 g. de llevat fresc o 5,5 g. de llevat sec.
1 cullerada de sucre morè o mel.
Panses i nous. 



El procés de fer pa pot ser molt gratificant, sobretot si el resultat es un pa maco i de bon gust, de totes maneres, no ens hem de desanimar si al primer intent no té el resultat esperat, que surti be sol es qüestió de pràctica. I al tanto perquè aleshores, ja no pots parar.

Bé anem per feina. En primer lloc tenir en compte que es molt important l'ordre d'introducció dels ingredients a la cubeta de la panificadora. Primer l'aigua, que ha de estar temperada, desprès l'oli, la farina (jo faig servir els preparats que ven el Forn Baltà de Barcelona a la seva botiga que es diu Farinetes al barri de Sants, son farines de cultiu ecològic i surt un pa boníssim), ara el sucre en un raconet i per acabar el llevat escampat per sobre la farina. En aquest moment es quan introduïm la cubeta dins la panificadora, endollem i triem el programa, jo he fet servir el de pa normal, ara la màquina ja esta en marxa. Desprès d'una bona estona m'avisa amb un "pi, pi, pi" per afegir les panses i les nous.

Un cop comença la massa l'últim llevat es l'hora de treure les pales si no voleu tenir dos forats a la part baixa del pa, si us és igual, no cal que toqueu res fins que acabi. Desemmotlleu i deixeu-lo refredar del tot sobre una reixa.
Només tenir en compte que les mides quan es fa pa, sempre son orientatives, depenent de l'època de l'any i de la humitat que conté la farina pot variar la quantitat d'aigua de la recepta. Jo sempre començo amb aquestes mides i si fa falta hi afegeixo mes aigua o farina de força segons convingui.
Un altre punt a aclarir es el tema del sucre, en principi no es necessari, però trobo que potencia el sabor del pa i el fa més bo.

I ara sí, que vagi de gust.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada